Kvarkadabra

časopis za tolmačenje znanosti

Smo tolmači znanosti za tiste, ki njenega jezika morda ne govorijo tekoče, a želijo razumeti njen smisel.

Znanost v Sloveniji – kritični pregled

V sestavku obravnavamo dejavnike, ki so pomembno vplivali na razvoj lokalne znanstvene skupnosti. Posebej izpostavimo: prenos akademske avtoritete od znanstvenih elit na algoritme, vzpostavitev tračnic za izvedbo akademskih karier, vznik nove znanstvene aristokracije ter razmah ideologije »odlične znanosti«.

Kako proizvajajo cepivo mRNK?

Postopek proizvodnje posamezne serije cepiva mRNK traja pri podjetju Pfizer približno dva meseca, pri čemer poudarjajo, da je več kot polovica časa namenjena analizi kakovosti in čistosti vmesnih produktov ter končnega izdelka.

Presenetljivo odkritje vročih Jupitrov

Odkritje eksoplanetov velja za enega izmed najpomembnejših znanstvenih dosežkov na področju astronomije v zadnjih tridesetih letih.

Odstopanja od vrednot in načel znanosti

Kaj so temeljne vrednote znanosti? Katera so najpogostejša odstopanja od temeljnih načel? Kakšno je stanje v Sloveniji? Katere so glavne globalne pobude za izboljšanje razmer?

Za več dobre in manj »odlične« znanosti

Življenjske izkušnje znanstvenice Katalin Karikó in izjemen uspeh tehnologije cepiv mRNK pričajo o tem, da se moramo začeti zavzemati za več dobre in manj odlične znanosti.

Gregor Majdič je izvoljen za novega rektorja Univerze v Ljubljani

Njegova zmaga je velik dosežek! Ne samo zanj, ki je pripravil dober program in ga zavzeto zagovarjal, ampak tudi za vse, ki s(m)o že dlje časa prepričani, da potrebuje naš akademski prostor resno nadgradnjo.

Odgovori kandidatov za rektorja UL

Ustvarjalci Kvarkadabre smo pripravili nekaj vprašanj, ki smo jih zastavili kandidatoma za rektorja Univerze v Ljubljani. Objavljamo odgovore Gregorja Majdiča in Igorja Papiča.

Vprašanja kandidatoma za rektorja Univerze v Ljubljani

Ustvarjalci Kvarkadabre smo pripravili nekaj vprašanj, ki smo jih zastavili kandidatoma za rektorja Univerze v Ljubljani Gregorju Majdiču in Igorju Papiču. Njune odgovore pričakujemo do konca tedna.
5,171FansLike