Znanstvenikom je uspelo štiriatomske molekule ohladiti do temperature le nekaj milijardink stopinje nad absolutno ničlo, kar predstavlja nov rekord.

Začeli so z več tisoč molekulami, sestavljenimi iz enega natrijevega in enega kalijevega atoma, ki so jih v vakuumski komori ohladili do skoraj absolutne ničle. Da bi iz dvoatomskih molekul ustvarili štiriatomske molekule (NaK)2, so raziskovalci uporabili mikrovalovna polja za “lepljenje” molekul.

Tako jim je uspelo ustvariti približno 1100 molekul, vsako s po dvema natrijevima in dvema kalijevima atomoma, pri temperaturi 134 milijardink Kelvina, kar je največja molekula, ohlajena na tako ultranizko temperaturo do sedaj.

Dosežek ne pomeni le rekorda v temperaturi, ampak omogoča tudi večji nadzor nad molekulami. Raziskava odpira možnosti za študij zapletenih kemijskih reakcij pri ekstremno nizkih temperaturah.

Prihodnje raziskave bi lahko razširile tehnike na gradnjo še večjih molekul pri tako nizkih temperaturah, kar predstavlja vznemirljive nove priložnosti za kvantno kemijo.

Vlado Began
2 - št. mesecev nazaj

Koliko milijonov evrov so porabili za ta dosežek? Ki koristi samo nekaterim denarnicam, seveda pa ne davkoplačevalcem in javnemu dobru!