Slovenec, ki je na Berkeleyju nasledil nobelovca

Uroš Seljak, najbolj citirani slovenski znanstvenik, je od nobelovca Georgea Smootha prevzel vodenje Centra za kozmološko fiziko v Berkeleyju.
    Na spletni strani RTV Slovenija si lahko preberete zanimiv intervju z njim. Tule je zgolj nekaj odlomkov:

Pred kratkim smo prejeli večjo donacijo zasebnega donatorja iz San Francisca, ki nam je podaril sedem milijonov dolarjev. Donator pričakuje, da s tem denarjem naredimo nekaj smiselnega. … Donatorji določajo teme, hočejo podpirati tisto, česar državne agencije ne podpirajo. … vsaka donacija je neobdavčena, to je osnovni razlog, zakaj je donatorstvo v ZDA tako razširjeno: ker je davčno privlačno.

Študiral sem fiziko, diplomski in magistrski študij v Ljubljani, potem sem se odločil za študij v tujini, ker pri nas študija kozmologije ni bilo. Sprejet sem bil na Tehnološki inštitut Massachusettsa (MIT), po podoktorskem študiju na Harvardu (Harvard-Smithsonovo središče za astrofiziko) sem sprejel profesorsko mesto na Univerzi Princeton, od koder sem prišel v Berkeley.

Ideja, da znanstveniki niso dobro plačani, ne drži, so precej dobro plačani … Ogromno komuniciram z nobelovci. Vsi ti ljudje so zelo prijazni, nobenega problema (smeh).

1 Komentar

1. Še ena izjava, ki izstopa v pozitivnem smislu:

"V Sloveniji so me na fakulteti vedno podpirali, vedno so podpirali kakovost in jo še vedno."

Vpiši svoj komentar!