Triton je največji Neptunov naravni satelit (luna). Pravzaprav je nenavadno velik, glede na okoliške planete. Njegov premer je 2.700 km. Torej ga naša Luna prekaša za približno 770 km, in je hkrati za 400 km manjši od Plutona. Zanimiva posebnost Tritona je, da se okoli matičnega planeta vrti retrogradno, torej v nasprotni smeri vrtenja Neptuna. Očitno Triton ni v orbiti Neptuna že od formacije Sončnega sistema, ki je potekala pred okoli 4,6 milijardami let, pač pa se je moral priključiti naknadno. Posredi je morala biti nekakšna migracija, ki pa jo danes težko določimo. V preteklosti je bilo slišati mnogo špekulacij o trku masivnega objekta v Triton, ki mu naj bi spremenil orbito, Pluton pa naj bi bil pobegli Neptunov satelit…

Vendar planetarni fiziki skušajo s pomočjo simulacij eksaktneje rešiti problem Tritona. Tako je trenutno še najbolj verjetna teorija po kateri naj bi bil Triton prvotno ujet v binarni sistem s podobno velikim objektom (glej sliko [Nature 441]: kroženje okoli skupnega težišča) in takšen krožil okoli Sonca. Med mimoletom velikega planeta, npr. Neptuna, lahko hitrost enega od “soplanetov” (npr. Tritona) pade pod ubežno hitrost planeta in ta s svojo gravitacijsko silo raztrga dvojni sistem in priključi Triton k sebi. Razlaga se sklada z napovedmi, da je zgodnje osončje vsebovalo veliko objektov velikosti Plutona. Poleg tega je bila ob formaciji sončnega sistema gotovo velika težnja po dvojnih sistemih za kar najdemo dokaz v Kuiperjevem pasu kjer je takšnih teles okoli 15%. V dvojne sisteme pa so v večini zakljenjene tudi zvezde. Ta mehanizem pojasnjuje transformacijo od začetne kaotične formacije do današnjega stabilnejšega sončnega sistema.
[Vir: Physicsweb, 10. maj 2006.]