Zadnje dni lahko na zgodnjem jutranjem nebu med 3:15 in 4:15 opazujete komet desetletja. Če se ozrete proti severovzhodu, boste nad obzorjem, kjer bo kasneje vzšlo sonce, opazili svetlo piko. Že s preprostim daljnogledom lahko vidite tudi navzgor obrnjen dolg kometov rep.

Komet C/2020 F3 (NEOWISE) so prvič zaznali 27. marca letos z vesoljskim teleskopom NEOWISE, Soncu pa se je najbolj približal 3. julija, ko je bil od njega oddaljen nekaj manj kot je povprečna oddaljenost Merkurja. Sedaj potuje nazaj v Oortov oblak, domnevno območje kometov, Zemlji se bo najbolj približal 22. julija, naslednjič pa se bo vrnil v bližino Sonca šele čez 6.800 let.

Od 12. julija dalje lahko komet spremljate tudi na severnem večernem nebu nekaj ur po sončnem zahodu nekje od 22:00 dalje, tako da za njegovo opazovanje ni treba več vstajati sredi noči.

Še pojasnilo o imenu kometa C/2020 F3 (Neowise). Gre za standardno oznako, kjer prava črka C pove, da gre za komet, nato sledi letnica in oznaka za mesec odkritja. F3 pomeni, da gre za tretji komet, ki so ga odkrili v drugi polovici marca. V oklepanju je navedeno še ime odkritelja, v tem primeru gre za vesoljski teleskop NEOWISE.

Komet Neowise nad Splitom. Vir: Wikimedia Commons