Pred časom sem preroško zapisal, da bo očitno letošnja jesen v znamenju novih morebitnih spoznanj o temni snovi. Tedaj so bili javno dostopni le rezultati satelitske misije Pamela, ki je koncem oktobra objavila na arxiv meritve toka pozitronov v obliki kozmičnih žarkov. V njih je prav zanimivo povečanje toka pri višjih energijah, ki kaže ali na anihilacijo temne snovi v naši galaksiji ali pa na bližnji pulzar. Pred dvemi dnevi pa je kolaboracija ATIC, ki je z balonom merila pozitronski in elektronski tok v kozmičnih žarkih, objavila svoje rezultate v reviji Nature. Prav tako kot Pamela tudi ATIC vidi skok toka nad tem, kar bi pričakovali brez dodatnih izvorov (glej sliko spodaj). Za razliko od Pamele je lahko ATIC izmerila elektronski tok do precej višjih energij, do več kot 1TeV. Tako v rezultatih ATIC vidimo tudi hiter padec elektronskega toka pri energijah nekako 600-700 GeV, kar bi bil tipičen rezultat pri anihilaciji temne snovi (tam najvišjo energijo elektronov določa kar masa delcev temne snovi, na sliki je pričakovan signal podan s pikasto črto). Pojasnitev enakega signala s pulzarjem je sedaj nekoliko manj verjetna, saj je tok elektronov kar precej visok, skoraj stokrat večji kot bi ga tipično pričakovali od bližnjega pulzarja ala Geminga. Je torej ATIC odkril prvi bolj neposreden signal temne snovi razen njenega vpliva preko gravitacijskega privlaka? Za dokončen odgovor je še prezgodaj, a vsekakor bodo prihodnji meseci zelo zanimivi, ko se bodo astrodelčkarski fiziki vrgli v analizo podatkov in interpretacije. Za tiste, ki jih zanimajo podrobnosti: tukaj je Nasino sporočilo za javnost, tukaj pa link na objavo v Nature.