Prehod Merkurja preko Sončeve ploskve 9. maja 2016

V ponedeljek 9. maja 2016 bomo tudi v Sloveniji lahko od 13:12 do večera (dobrih 7 ur) opazovali prehod Merkurja preko Sončeve ploskve. Nekaj napotkov s spletne strani astronomske revije Spika:

Ko se začne prehajanje, je Sonce skoraj najviše na svojem dnevnem potovanju, torej okrog 60 stopinj nad južnim obzorjem, ko pa se konča, je samo 4 stopinje nad zahodno-severozahodnim obzorjem (pri nas bo zašlo nekaj minut pred koncem prehoda). Glede na velikost Merkurja, katerega navidezni premer je skoraj 160-krat manjši od Sonca med prehodom, planeta ni mogoče videti s prostim očesom niti s posebnimi očali, ki se uporabljajo ob Sončevih mrkih. Da bi opazili to čisto majhno piko pred orjaškim Soncem, je potreben daljnogled ali vsaj manjši teleskop s filtrom za varno opazovanje Sonca.
    (Vir: Ne zamudite! 9. maja 2016 bo prehod Merkurja pred Soncem – Spika.)

Na spletu bo pojav mogoče opazovati na strani Nase (http://mercurytransit.gsfc.nasa.gov), kjer bodo v živo posredovali posnetke iz Solar Dynamics Observatory. Za opazovanje s teleskopom pa lahko obiščete katero od javnih opazovalnic po Sloveniji.

Vpiši svoj komentar!