Na Odmevih o EU oziroma Grčiji

    Bolj v smislu dnevniškega zapisa kot v vednost in ravnanje: danes zvečer bom gostoval v oddaji Odmevi na TV Slovenija, ko bo govora o EU in trenutnih finančnih tegobah Grčije.

    DODATEK: Oddajo si lahko ogledate tudi na spletnem arhivu RTV. Segment o EU in Grčiji se začne pri 16:14. (Sicer pa je, kot vedno pri tovrstnih oddajah in ne glede na gostoljubnost voditelja, čas hitel veliko prehitro, da bi se človek lahko spodobno razgovoril.)

    8 KOMENTARJI

    1. Ce ti ne uspe povedati na Odmevih, morda lahko razlozis tukaj ali bi morali "organi pregona" ukrepati tudi proti Goldman Sachs, ki je Grciji pomagal izigravati Maastrichtske kriterije?

    2. Žal ne na Odmevih ne tu, ker niti približno ne vem dovolj o njihovih poslih. Je pa na splošno pogosto težko povleči mejo med tistim, kar je (še) pravno dopustno, pa čeprav moralno povsem zavržno, in tistim, kar poleg tistih dobrega okusa presega tudi meje pravno dopustnega. V tem primeru je na to vprašanje nemara treba odgovoriti posebej za Grčijo (ki je s temi voodoo posli prikrivala svoj dolg) in posebej za GS (ki je ponujal lukrativne posle, s katerimi je tako prikrivanje ob upoštevanju pravil igre omogočal). Ob tem pa se vprašati, kaj je bilo narobe s pravili in kako v prihodnje skušati onemogočiti tiste brezvestneže, ki iščejo ali nagrajujejo iskanje podobnih pravnih lukenj ali obidov predpisov.

    3. Anonimni, ta komentar je slišati zelo udarno (v duhu televizijskih prispevkov, ki cenijo jedrnatost), a za potrebe vsebinske razprave na blogu in v kontekstu te objave ga nemara vendarle lahko še malo razložite, da ne bo obvisel le kot prazna in neprepričljiva parola: o kateri (kakšni/čigavi) veri v pošteni kapitalizem govorite in zakaj je neznanstvena?

    4. Odgovor na vaše vprašenje se sicer skriva v vašem komentarju. A vendarle vam dolgujem odgovor kot se sliši, logika kapitalizma je bogatenje na račun drugih, in velekapitalistu pravila in zakoni itn. predstavljajo le ovire, ki jih mora na najbolj učinkovit način obiti, in pri tem početju mu pomagajo tisti, ki se na ta pravila pač najbolje spoznajo,-pravniki. Ne boste zanikali, da so mogočne banke, ki spreminjajo ta svet v pustinjo, "do zob oboroženi" z odvetniki. Če parafraziram mastnaka, ne živimo v svetu vladavine prava ampak v svetu vladavine pravnikov.

    5. Hvala, je razprava takoj boljša in koristnejša!

      Glede dodatnega pojasnila imate povsem prav in se strinjava: banke so oborožene s pretkanimi ekonomisti in pravniki in gotovo marsikatera med njimi "kreativno" išče luknje v zakonodaji. Če ji pri tem spodleti, pa, kar je še bolj boleče, pogosto krajšo še vedno povlečejo njeni komitenti kot ona sama. To "lepo" potrjuje fiasko na Islandiji, kjer so banke v nasprotju z zakonodajo ljudem ponujale kredite v islandskih kronah z vezavo na evro, zdaj pa jih retroaktivno pretvarjajo v "zakonite", a za kreditojemalce veliko slabše posojilne pogodbe.

      A da se na konstruktivni odgovor tudi jaz odzovem in še malo bolj razložim svojo težavo z izvirno mislijo.

      Če z vero v pošteni kapitalizem merite na navadne ljudi, ki tak sistem pasivno sprejemajo ali dopuščajo, potem razumem, zakaj jim lahko očitate naivnost, ne pa tega, zakaj bi njihova vera lahko bila ali morala biti "znanstvena". Če "neznanstvenost" očitate strokovnim zagovornikom kapitalizma, pa pojem nemara vsaj opredeljujete na neobičajen način – vrsta tistih, ki dokazujejo, da kapitalizem "funkcionira", to namreč počnejo na zelo znanstven način, z uporabo znanstvenih metod in instrumentarija. (In tudi v primeru najbolj črnogledega pogleda na njihove namene jim težko hkrati očitate namerno neznanstvenost in naivnost.)

      Tako se človeku ponuja sklep, da morda ne mislite ne na prve ne na druge, ampak na neko tretjo skupino: tiste, ki imajo dovolj znanja in razlogov, da bi se morali vprašanj kapitalizma lotevati znanstveno, pa vendarle neznanstveno in naivno verjamejo, da je z njim vse v redu. Če gre za to tretjo skupino, bi bilo koristno slišati, na koga merite in zakaj.

    6. Vero v pošteni kapitalizem širijo ekonomisti, če že hočete. Ti pa so, vsaj kolikor je meni znano, v Sloveniji tisti, ki najpogosteje pridejo do mikrofona javnih občil, ko so kakšne razprave o tem, zakaj smo v takšni krizi. Kot mi je znano se ekonomija razglaša za znanost.

    7. Vera je neznastvena in je zaradi tega pač naivna. Čakanje na boljši jutri je sestavni del sodobnih ideologij. ki mirijo nezadovoljne množice. Pišem pač stvari kakor jih jaz vidim, in ponavadi se ne motim.

    PUSTITE KOMENTAR

    Vpiši svoj komentar!
    Prosimo vpišite svoje ime

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.