Steve Hsu, profesor teoretične fizike na University of Oregon, na svojem blogu opisuje svoje vtise iz obiskov na BGI (kratica je včasih stala za Beijing Genomics Institute, sedaj pa je institut v Shenzhenu). Kako velik podvig je BGI razgrne kar prvi stavek iz zapisa:

I was floored today when the director of BGI told me they would soon reach a sequencing rate of 1000 (human) genomes per day (so, 10^5 to 10^6 genomes per year is right on the horizon).

Še nekaj zanimivih detajlov o BGI, ki morda razkrije, zakaj (lahko) sanjajo tako na veliko: Institut se financira iz milijardov in pol dolarjev posojila, ki ga je dala Kitajska razvojna banka. In še odsek iz uvodnika o BGI v Nature:

In 2006, Li Yingrui left Peking University for the BGI, China’s premier genome-sequencing institute. Now, freckled and fresh-faced at 23 years old, he baulks at the way a senior BGI colleague characterized his college career — saying Li was wasting time playing video games and sleeping during class. “I didn’t sleep in lectures,” Li says. “I just didn’t go.” He runs a team of 130 bioinformaticians, most no older than himself[…]

Rast je fenomenalna:

BGI has been undergoing hypergrowth in the last year, with the number of software developers shooting from 200 to about 1000, and the total staff population nearing 5000.

In se ne ustrašijo niti raziskav, ki dregajo v osje gnezdo:

But the organisation is involved in even more controversial projects. It is about to embark on a search for the genetic underpinning of intelligence. Two thousand Chinese schoolchildren will have 2,000 of their protein-coding genes sampled, and the results correlated with their test scores at school.

Še nekaj zanimivh postov o BGI na blogu Stevea Hsuja: tu, tu in tu.

Matej Accetto

Jure, 是的,中国正在做伟大的事情,以支持和促进创新。这就是为什么我们在先进的科学界(我指的是律师)已经采取必要步骤,以适应它,并学习新的世界秩序的语言。

斯迈利

Sašo Dolenc

Avtomatski prevod v slovenščino vrne tole:

Ja, Kitajska počne veliko stvari, za podporo in spodbujanje inovacij. Zato smo v napredne znanstvene skupnosti (mislim odvetniki), morajo sprejeti potrebne ukrepe za prilagajanje na njih in se naučijo jezika novega svetovnega reda.

Smiley

Če bi branje genoma postalo dovolj poceni, da bi jih izmerili vsakomur – potem bi lahko iskali korelacije med vsemi boleznimi in ugotovili dosti več, kot ugotovimo sedaj.
Seveda ne bi uporabili samo genome, ampak tudi druge podatke, a genomi bi to zelo pospešili.

Matej Accetto

Kot Matej lahko rečem le: Bien joué, Sašo, čeprav prevod ni povsem ustrezen. (Ma ne!) V vsakem primeru: די וויץ איז יקספּאָוזד

Kot "indoktrinirani navdušenec" nad kitajsko ambicioznostjo Ma Te pa lahko še dodam, da Kitajska res krepko podpira manjše število izbranih univerz in raziskovalnih institucij, s čimer se te krepijo po formi (=na svetovnih lestvicah) in vsebini (=stopnji raziskovalne odličnosti).