Skupina ameriških ekonomistov je razvila zanimivo metodo, kako iz satelitskih slik nočne osvetljenosti posamezne države oceniti njen bruto domači proizvod. Metoda je pomembna predvsem za spremljanje gospodarske aktivnosti v državah, kjer uradne statistike niso zanesljive oziroma se pomemben del ekonomije odvija “na črno”. Raziskovalci so pokazali, da obstaja korelacija med spreminjanjem BDPja v neki državi in količino svetlobe, ki jo država ponoči oddaja v nebo. Ko produktivnost neke države narašča, se povečuje tudi njena nočna osvetlitev.
Uradni podatki denimo za Kongo so kazali, da se je BDP med leti 1992 in 2003 zmanjševal, a analiza nočnih posnetkov države v tem obdobju tega ni potrdila. Nasprotno pa kot kaže režim v Burmi navzven prikazuje večjo produktivnost, kot je dejanska. Zanimive so tudi primerjave gospodarske aktivnosti po posameznih regijah znotraj držav.
Znanstveniki sedaj lobiraj pri Nasi, da bi v orbito poslali poseben satelit, ki bi s pomočjo natančnega snemanja nočne osvetlitve Zemlje neprestano spremljal gospodarsko aktivnost po vsem planetu. Tako bi lahko dobili tudi dokaj zanesljivo objektivno oceno o tem, kako človeštvo vpliva na planet.
Vir: Illuminating Dark Economies

Slovenija je potem svetovni fenomen. Svetlobno smo onesnaženi drugo najbolj v Evropi, gospodarstvo je pa v riti.