Astronomi z univerze Johns Hopkins v Baltimoru, s Kalifornijske univerze in z astronomskega instituta ETH v Zurichu so na podlagi novih Hubblovih fotografij dveh jat galaksij izdelali do sedaj najpodrobnejši lokalni zemljevid temne snovi. Za razliko od navadne snovi temna snov ne seva svetlobe, tako da na njen obstoj sklepamo le posredno, preko njenega gravitacijskega delovanja. Zato tudi ne vemo skoraj ničesar o mikroskopski naravi temne snovi, o njenih osnovnih gradnikih. Omenjena skupina znanstvenikov je za določitev razporeditve temne snovi izrabila gravitacijsko lečenje. To je pojav, ko se zaradi gravitacijskega privlaka svetloba z bolj oddaljenih virov ukrivi, ko potuje mimo masivnega objekta. Na ta način so astronomi uspeli pokazati, da obe jati več kot 400 galaksij na medsebojni oddaljenosti okoli 7 milijard svetlobnih let obdajajo jate skupkov  temne snovi. Odkrili so tudi satelitske skupke temne snovi okoli samih jat. Porazdelitev temne snovi je na sliki levo zgoraj prikazana z vijolično barvo.

Rekonstrukcija porazdelitve temne snovi se ujema s teorijo po kateri naj bi se zgostitve vidne in temne snov prostorsko ujemale zaradi medsebojnega gravitacijskega privlaka. Prav tako naj bi potrjevala sodobne teorije po katerih temna snov le šibko interagira med seboj in z okolišnjo snovjo (nasprotno od nam običajne snovi). Če bi bil presek za medsebojne trke gradnikov temne snovi primerjliv z običajno snovjo, potem bi bila temna snov porazdeljena bolj enakomerno in ne bi opazili tvorjenja skupkov temne snovi na majhnih razdaljah.
[Vir: Physicsweb, 15. december, 2005.]