Novica pred to je dobila eksperimentalno potrditev. Odsek sonde Deep Impact, Impactor je uspešno trčil v komet Tempel 1 kot je bilo načrtovano. Izpeljan je bil prvi tovrstni projekt v zgodovini človeštva. Na spletu si že lahko ogledamo slike po fazah od približevanja kometu do trka in opazovanja nastalih posledic, ki jih je posnela sonda Deep Impact med oddaljevanjem od kometa. V komet pa so bili usmerjeni tudi mnogi drugi teleskopi, tudi Hubblov, kateri spremljajo dogajanje na kometu. Ena pomembnejših nalog sonde je še, da s spektrometrom analizira sestavo prahu, ki ga sedaj odnaša s kometa.
Ob samem trku se je sprostila energija enakovredna 4,5 tonam TNT, blisk je bil močnejši od pričakovanega, krater naj bi bil po prvih ocenah velik okoli 100m. 400 kilogramski Impactor izdelan pretežno iz bakra se je v trenutku trka uparil. Trk s kometom, čigar orbita leži med Marsom in Jupitrom, za obhod okoli Sonca potrebuje dobrih pet let. Kar se ne bo opazno spremenilo, saj bi trk lahko primerjali s trkom muhe v natovorjen Boing 747.
[Vir: NASA, Earthfiles, 5. julij 2005.]