Kaj je Bohrov radij?

Bohrov radij naj bi nam povedal, kako velik je vodikov atom. Vemo pa, da je verjetnost, da najdemo elektron v osnovnem stanju tudi v razdalji dveh ali treh Bohrovih radijev sorazmerno velika. Kaj je potem zares Bohrov radij ( 0,05 nm )?

Bohrov radij je neka primerna konstanta, ki nastopa v valovni funkciji za vodikov atom. V kvantni mehaniki namreč ne moremo določiti tira delca, pač pa lahko govorimo o verjetnosti, da na določenem delu prostora najdemo delec. To verjetnost nam opisuje kvadrat valovne funkcije, do nje pa pridemo prek reševanja Schroedingerjeve enačbe, t.j. osnovne enačbe nerelativistične kvantne mehanike. Ravno rešitev za vodikov atom, kjer imamo dvodelčen sistem elektrona in protona, ki je analitično rešljiv, je bila prvi triumf kvantne mehanike v nastajanju, saj je pravilno napovedala zaporedje črt v svetlobnem spektru, ki ga seva vodik.

Pa zapišimo valovno funkcijo za osnovno stanje vodikovega atoma. Le to je radialno simetrično, tako da v njej nastopa le radij r in pa Bohrov radij rB=0.0528 nm