Jana Javornik in Jernej Ule – pogled na slovensko znanost iz Londona

Novinarka Maja Ratej je za Radio Slovenija ob Shodu za znanost posnela tudi pogovor z dvema slovenskima raziskovalcema, ki delujeta v Angliji:

Prav možnost dolgoročnega financiranja je na primer v tujini omogočila odlično znanstveno pot profesorja molekularne biologije na Inštitutu za nevrologijo univerze UCL Jerneja Uleta, dobitnika prestižnih sredstev Evropskega raziskovalnega sveta. “Sam sem imel takšno finančno podporo, da sem lahko rdečo nit svojega raziskovanja obdržal daljše obdobje.” Jana Javornik, predavateljica na londonski univerzi University of East London, ki uspešno deluje na tujem, kjer primerjalno sledi sistemom v Združenem kraljestvu, Skandinaviji in na Islandiji, kot primer dobre prakse navaja gibkost tujih izobraževalnih sistemov, ki jih ne zavirajo ostanki preteklega sistema. Vse to po njeno poenostavlja mobilnost znanstvenega kadra.

Položaj, v katerem so se znašli raziskovalci v Sloveniji, sicer ni povezan le s presihajočim financiranjem raziskovalnega dela, dodajajo. Po njihovem je nujno opozoriti na razumevanje pomena znanosti za razvoj in blagostanje družbe, v obdobju antiintelektualizma in pomembne vloge lažnih novic in praznoverja pa je to še večji razlog za preplah. (Vir: Raziskovalci opozarjajo na nevzdržno stanje v znanosti – Val 202)