Mladi kitajski znanstvenik je novo vrsto hrošča Rhyzodiastes xii, ki jo je odkril na otoku Hainan, poimenoval po kitajskemu predsedniku in poročilo o odkritju objavil v biološki reviji Zootaxa. Žal pa kitajski cenzorji nad poklonom, ki ga je znanstvenik namenil državniku, niso bili navdušeni. Kot poroča Zorana Baković v Delu, ni povsem jasno, kaj je zmotilo varuhe javne morale, da so odločili za blokado vseh internetni strani, na katerih je hrošč omenjen.

Žuželka je dobila ime Rhyzodiastes (Temoana) xii oziroma po kitajsko »trdokrilec z volčjo črto po imenu Xi«. Mladi znanstvenik je, kot je to sam pojasnil, hotel s tem izkazati spoštovanje »predsedniku Ljudske republike Kitajske za predsedovanje, zaradi katerega postaja naša domovina vse močnejša in močnejša«.

Ni povsem jasno, kaj je najbolj ujezilo partijske cenzorje. Sta bila to podoba žuželke, ki ima pod mikroskopom človeku podobno glavo z napihnjenimi lici, in podroben opis samca, objavljen v Wangovem znanstvenem delu, v katerem je natančno opisana tudi oblika spolnega organa, ali samo tovrstno povezovanje državnega in partijskega voditelja z majcenim insektom.

Čeprav je znanstvenik poudarjal, da je to »velika čast, ker ime vrste ostane za vedno«, so na spletu cenzurirali vse povezave, ki bi lahko pripeljale do članka o žužku s predsednikovim imenom, na vseh družabnih omrežjih, blogih in forumih pa so namestili filtre z besedami, ki se avtomatično aktivirajo. »Xi trdokrilec«, »Xi žuželka«, »žuželka očeta Xija« in celo »Xi volk«.

Wang je bil zaradi tega zbegan in odkrito razočaran. Njegovi vzroki za poimenovanje žuželke izvirajo iz njegovega najglobljega spoštovanja. Prvič, je dejal novinarjem, je ta žuželka izjemno redka in zgodi se, da v desetih sezonskih nabiranjih vzorcev s polj ne najdejo niti enega samega primerka. In drugič, ta žuželka se prehranjuje z gnilim lesom. »Zato je metafora za Xi Jinpinga,« pravi Wang. »On je mož, kakršnega lahko srečate samo enkrat v 100 letih, poleg tega uničuje korupcijo (žre gnilobo), tako da bo Kitajsko postopoma rešil tega zla.«

(Vir: Nespodobni poklon predsedniku.)

Rhyzodiastes-xii-1
Rhyzodiastes (Temoana) xii. Vir: Rhyzodiastes ( Temoana ) xii sp. nov. (Coleoptera: Rhysodidae: Clinidiini), a new species from Hainan Island, China | WANG | Zootaxa.

Glej tudi: