Pri Spitzer Space Telescope, NASA so detajlno opazovali center naše galaksije v infrardečem (IR) spektru in prišli do ugotovitve, da galaksija sploh ni tako podobna sosednji Andromedi kot smo bili do sedaj prepričani. Z določanjem pozicij okoli 30 milijonom zvezd okoli centra so ugotovili, da ima naša galaksija izrazito prečko, kar je znan pojav tudi pri mnogih drugih opazovanih galaksijah. Prečka je dolga kar 27.000 svetlobnih let in glede na položaj našega sončnega sistema pod kotom 45° (glej risbo). Da “imamo prečko” so astronomi sumili že od osemdesetih let, vendar je sedanje razkritje presunilo vse poznavalce in amaterje.
Tako po klasifikaciji galaksij Rimska cesta spada med tip galaksij SBb. Klasifikacijo jo je uvedel Edwin Hubble in jo astronomi uporabljajo še danes.
Zanimivo je dejstvo, da imamo natančno klasificiranih (in slikanih) na tisoče galaksij, lastno galaksijo pa šele sedaj natančneje spoznavamo. To je posledica medzvezdnega prahu, ki je za vidno svetlobo neprepusten in je proti središču galaksije čedalje bolj gost.
“Izvor same prečke še ni dodobra poznan, je pa gotovo glavna komponenta galaksije, ki je bila do sedaj skrita.” je med drugim dejal Michael Skrutskie, profesor astronomije na univerzi Virginia.
Celotna galaksija je sestavljena iz stotine milijard zvezd in je premera okoli 100.000 sv. let (brez hipotetične temne snovi), v središču se zelo verjetno nahaja supermasivna črna luknja.
[Vir: NewScientist, 16. avgust 2005.]